چگونه از وعده های طلایی و غیرقانونی در مسیر مهاجرت یا گرفتن ویزای اقامت موقت کانادا اجتناب کنیم؟

منتشر شده در 15 بهمن 1397

 برای این که در مسیر مهاجرت یا گرفتن ویزای اقامت در کانادا با ریسک کمتری مواجه بشوید قواعد کلی زیر را درنظر بگیرید:

الف. اگر مطلبی را شنیدید یا خواندید از کسی که این مطلب را نقل می کند بخواهید که منبع آن در قوانین مهاجرت کانادا را به شما نشان بدهد. حتماً توجه کرده اید که در گروه استادکاران، برخلاف گروه های دیگر، در پاسخ به سوالات تا حد امکان به منابع قانونی و اجرایی هر موضوع ، آن هم به زبان انگلیسی ، اشاره می شود تا مطالب گروه مستند و مستدل باشد.

ب. فقط کسانی که وکیل دادگستری در کانادا، مشاور مهاجرت رسمی دارای مجوز در کانادا یا سردفتر اسناد رسمی در استان کبک هستند حق اظهارنظر حقوقی در زمینه مطالب مربوط به مهاجرت و ویزای اقامت را دارند. به همان صورت که اگر شما بخواهید در مورد یک بیماری مشاوره ای را دریافت کنید به پزشک یا پزشک متخصص مراجعه می کنید و اظهارنظر عطاری یا فروشنده داروهای سنتی برای شما قابل قبول نخواهد بود.

پ. هیچ راه معجزه آسایی برای مهاجرت به کانادا یا گرفتن ویزای اقامت، تحصیلی و کاری وجود ندارد. کسانی که به شما وعده اقامت تضمینی، تهیه دعوتنامه طلایی و غیره را می دهند نه مجوز کار دراین زمینه را دارند، نه دوره های درسی این موضوع را مطالعه کرده اند و نه حق دخالت در این  زمینه را دارند. دادن تضمین برای گرفتن ویزای اقامت کانادا یا کارت اقامت دایمی کانادا برطبق مقررات مهاجرتی کشور کانادا خلاف قانون است و قابل پیگیری است.

ت. در صورتی که با گرفتن ویزای شنگن و پرداخت مبلغ سه میلیون تومان (که کمتر از هشتصد دلار کانادا به نرخ آزاد است) امکان گرفتن کارت اقامت کانادا وجود داشت صدها هزار یا میلیونها نفر که به اروپا سفر کرده و ویزای شنگن گرفته اند می توانستند بلافاصله کارت اقامت کانادا را دریافت کنند. آیا امکان دارد که دولت کانادا با دریافت هشتصد دلار کانادا به تمام دارندگان ویزای شنگن اجازه اقامت در کانادا را بدهد؟ در صورتی که این راه حل ساده عملی بود آیا هزاران نفری که با تهیه مدارک و پرداخت هزینه های فراوان و داشتن مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و آشنایی خوب با زبان های انگلیسی و فرانسه منتظر پاسخ درخواست شان هستند نمی توانستند با یک مسافرت به اروپا و پرداخت هشتصد دلار کارت اقامت شان را دریافت کنند؟

امیدوارم توضیحات فوق این مطلب را روشن کند که گرفتن کارت اقامت یا ویزای اقامت موقت در کانادا نیاز به عبور از مسیر قانونی، با استفاده از مشاوره افرادی که مجوز انجام این کار را دارند، و فقط در صورت داشتن شرایط لازم امکانپذیر

است. کسانی که به شما وعده های طلایی می دهند بدنبال منفعت خودشان از دادن آن وعده ها هستند و مسلماً منافع شما را درنظر نخواهند گرفت.


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده