برنامه کارآفرینی استان کبک

منتشر شده در 13 بهمن 1397

 شرایط مورد نیاز برای شرکت در برنامه کارآفرینی استان کبک عبارتند از:

الف. داشتن دارایی خالص به میزان حداقل سیصد هزار دلار کانادا که به طور قانونی توسط شما یا همراه با همسرتان کسب شده باشد به این شرط که همسر شما هم در مهاجرت به کانادا همراه شما باشد.

ب. داشتن حداقل دو سال تجربه در اداره یک فعالیت تجاری که باید در مدت 5 سال قبل از دادن درخواست برای مهاجرت به کانادا تحت برنامه کارآفرینی استان کبک کسب شده باشد و شرایط زیر در آن رعایت شده باشد:

  1. فعالیت تجاری موردنظر باید یک فعالیت قانونی و درآمد زا (کشاورزی، صنعتی یا بازرگانی) باشد که مدیریت آن توسط خود شما یا همراه با همسرتان انجام شده و کنترل حداقل 25 درصد از سرمایه سهامی آن را بعهده داشته باشید؛
  2. داشتن تجربه در اداره یک فعالیت تجاری به معنی این است که متقاضی شرکت در این برنامه باید در عمل و به طور تمام وقت مسوولیت های مرتبط با برنامه ریزی، مدیریت و کنترل مواد و منابع مالی و انسانی را بعهده داشته باشد و این قبول مسوولیت نباید به شکل کارآموزی یا آموزش حرفه ای یا کسب تخصص برای کسب مدرک تحصیلی یا اجرایی باشد.
  3. تمام وقت بودن فعالیت فوق به این معناست که شخص متقاضی تمام وقت اجرایی و کاری خودش را در مدت موردنظر به انجام فعالیت های فوق اختصاص دهد. بسته به مدت انجام این فعالیت ها به شخص متقاضی امتیاز داده خواهد شد.

پ.  درخواست شخص متقاضی برای شرکت در برنامه کارآفرینی باید به یکی از دو شکل زیر ارایه شود:

  1. اعلام آمادگی و توانایی برای اجرای یک پروژۀ تجاری: در این حالت باید شخص متقاضی یک پروژه تجاری را آماده و ارایه کند تا نشان بدهد که هدف وی ایجاد یا کسب مالکیت یک واحد تجاری (کشاورزی، صنعتی یا بازرگانی) در استان کبک است و خود فرد متقاضی آن را مدیریت خواهد کرد یا بعنوان مدیر و شریک این واحد تجاری، در امور اجرایی این واحد تجاری به طور روزانه مداخله خواهد داشت. شخص متقاضی به تنهایی یا همراه با همسرش باید حداقل 25% سرمایه سهامی به ارزش حداقل صدهزار دلار را تحت کنترل داشته باشد.
  2. کسب مالکیت یک واحد تجاری در کبک: در این حالت شخص متقاضی به تنهایی یا همراه با همسرش مالکیت حداقل 25% یک واحد تجاری (کشاورزی، صنعتی یا بازرگانی) به ارزش حداقل صد هزار دلار کانادا را کسب می کند. شخص متقاضی باید این واحد تجاری را شخصاً مدیریت کند یا بعنوان مدیر و شریک این واحد تجاری در امور اجرایی این واحد تجاری به طور روزانه مداخله داشته باشد.

باید توجه داشت که اگر شخصی از این طریق یک واحد تجاری را ایجاد کرده یا مالکیت آن را کسب کرده باشد برای مدت 5 سال نمی تواند به متقاضی دیگری کمک کند که از طریق واحد تجاری وی تحت برنامه کارآفرینی تجاری در استان کبک، اقامت دایم در کانادا را کسب کند.

 

در بررسی درخواست متقاضیان عوامل زیر در نظر گرفته خواهد شد:

  1. سن شخص متقاضی؛
  2. کیفیت و دوره آموزش اجرای، حرفه ای یا فنی شخص متقاضی؛
  3. میزان آشنایی با زبان های انگلیسی یا فرانسه که برای زبان فرانسه با شرکت در آزمون های زیر و با کسب امتیازهایی که در ادامه ذکر می شود مشخص خواهد شد:

نحوۀ امتیازدهی به میزان آشنایی با زبان فرانسه به شرح زیر خواهد بود:

Level 7 (advanced intermediate) of the Échelle québécoise des niveaux de compétence en français des personnes immigrantes adultes or its equivalent (level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages) is the minimum threshold from which points are awarded.

The principal applicant can obtain a maximum of 16 points for knowledge of oral and written French, including 7 points for oral comprehension, 7 points for oral production, 1 point for written comprehension and 1 point for written production.

The spouse of a candidate can obtain a maximum of 6 points for oral French knowledge, including 3 points for oral comprehension and 3 points for oral production.

برای اثبات آشنایی کافی با زبان انگلیسی باید در آزمون آیلتس شرکت کرد. نحوۀ امتیازدهی به میزان آشنایی با زبان انگلیسی به شرح زیر خواهد بود:

Level 5 (intermediate) of the Canadian Language Benchmarks or its equivalent is the minimum threshold from which points are awarded.

 

The principal applicant can obtain a maximum of 6 points for knowledge of oral and written English, including 2 points for oral comprehension, 2 points for oral production, 1 point for written comprehension and 1 point for written production.

  1. شخصیت متقاضی و میزان آشنایی وی با استان کبک؛
  2. اقدامات انجام شده برای کسب مالکیت یک واحد تجاری یا توانایی شخص متقاضی برای فعالیت در زمینه تجاری پیشنهاد شده توسط وی.

نکته بسیار مهمی که متقاضیان شرکت در این برنامه باید درنظر داشته باشند تعهد آنها برای انجام فعالیت تجاری در مدت حداقل یک سال در دوره سه ساله بعد از آمدن به کانادا و بدست آوردن وضعیت اقامت دایم به شرح زیر است:

الف. ایجاد یا کسب مالکیت کلی یا جزیی یک واحد تجاری (کشاورزی، صنعتی یا بازرگانی) مستقر شده در کبک که حداقل 25% از سرمایه سهامی یا به ارزش حداقل صدهزار دلار به متقاضی تعلق داشته باشد و به طور دایمی و برای حداقل سی ساعت در هفته یک شخص مقیم کبک غیر از خودش و اعضای خانواده اش را که به همراه او به کبک آمده اند استخدام کند. در صورتی که شخص متقاضی در زمینه کشاورزی فعالیت کند تعهدی به ایجاد یا حفظ یک شغل تمام وقت برای شخص دیگری را بعهده نخواهد داشت.

ب. در مدیریت روزانه و فعالیت های اجرایی واحد تجاری موردنظر مشارکت داشته باشد.

 programmes/entrepreneurs.html

 

 


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده