چگونه در بارۀ مهاجرت به کانادا یا کسب ویزای این کشور یا تحصیل در این کشور اطلاعات درست، معتبر و قابل اعتماد را بدست بیاوریم؟

منتشر شده در 15 بهمن 1397

 با سلام، اطلاعات و مطالبی که در بارۀ مهاجرت به کانادا، گرفتن ویزای تحصیلی، کاری یا توریستی این کشور یا تحصیل در دانشگاه ها، کالج ها ، دبیرستان ها یا دبستان های کشور کانادا در اختیار شما گذاشته می شود به دو گروه کلی قابل تقسیم است:

الف. اطلاعات صحیح، معتبر و مستند

برای این که اطلاعات دریافتی شما در این گروه قرار بگیرند باید منبع و منشاء آنها مشخص باشد. بنابراین اگر شخصی، وبسایتی یا گروهی به شما اعلام می کند که ویزای مالتیپل از دو ماه دیگر صادر نخواهد شد اولین سوالی که مطرح خواهد شد این است که منبع و منشاء این مطلب شما کدام وبسایت دولت کاناداست؟ تمام اخبار و مطالب مربوط به مهاجرت و ویزا در وبسایت اداره مهاجرت کانادا یا سایر وبسایت های دولت کانادا ذکر می شود. اگر مطلبی که حاوی اطلاعات فوق است منبع و منشاء قانونی خاصی ندارد به احتمال زیاد اطلاعات مورد نظر در گروه دوم که در ادامه توضیح داده می شود قرار خواهد گرفت.

ب. اطلاعات نادرست، ناقص یا قدیمی

توضیح جداگانه راجع به هر کدام از موارد مزبور ضروری است:

  1. اطلاعات نادرست – اگر اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشته شده است به هیچوجه قابل تایید نباشد می توان آن را در این گروه قرار داد. اطلاعات نادرست هم به دو نوع تقسیم می شوند: الف) اطلاعاتی که به قصد بازار گرم کنی و جلب مشتری ارایه می شوند. برای مثال با اعلام این که ویزای مالتیپل فقط برای دو ماه آتی صادر خواهد شد به متقاضیان این ویزا اعلام می شود که هر چه سریعتر برای گرفتن ویزا اقدام کنند و البته لابد برای این کار باید به همان شخص، موسسه یا آژانس مسافرتی که این خبر را اعلام کرده است مراجعه شود. تبلیغاتی که راجع به ویزای تضمینی، «دعوتنامه طلایی» و مطالبی از این قبیل در وبسایت ها یا گروه های تلگرامی اعلام می شود همه در این گروه قرار می گیرند. ب) اطلاعاتی که بدون سوء نیت و با تصور صحیح بودن آنها رد و بدل شده یا به اشتراک گذاشته می شوند.
  2. اطلاعات ناقص – مطالبی که در وبسایت های اداره مهاجرت کانادا یا دانشگاه ها وکالج های این کشور ذکر می شود اغلب به زبان حقوقی بیان شده و درک آنها برای کسانی که با زبان حقوقی آشنایی ندارند گاهی دشوار است. بعلاوه این اطلاعات به صورت جزیی در قسمت های مختلف این وبسایت ها ذکر می شود و باید به دقت مطالعه شده و بعد از جمع آوری اطلاعات لازم در کنار هم قرار گرفته و منجر به درک کامل مطلب موردنظر بشود. کسانی که حتی بدون آشنایی

 

کافی با زبان انگلیسی عادی و غیرحقوقی و به صرف ایجاد یک وبسایت و بدون داشتن مجوز کار در زمینه مهاجرت از دولت کانادا به ارایه اطلاعات در زمینه مهاجرت به کانادا یا گرفتن ویزا یا تحصیل در این کشور می پردازند اغلب فاقد صلاحیت کافی برای درک مطالب تخصصی در این زمینه هستند. در نتیجه اطلاعات آنها ممکن است ناقص باشد یعنی یک قسمت از مطلب را مطالعه کرده اند ولی قسمت های دیگر مربوط به همان مطلب را مطالعه نکرده یا درک نکرده اند. بنابراین اخبار و مطالب آنها ناقص و درنتیجه نادرست است. کپی کردن مطالب وبسایتهای دیگر و به هم چسباندن آنها بدون این که درست یا نادرست بودن آنها کنترل شود نیز باعث به اشتراک گذاشته شدن اخبار ناقص فراوانی شده است.

  1. اطلاعات قدیمی – مطالب مربوط به مهاجرت به کانادا یا تحصیل و کار یا مسافرت به این کشور به طور دایمی در حال تغییر است. در هر مورد باید دایماً به وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه شود تا اطلاعات جدیدتر در اختیار افراد متقاضی قرار داده شود. اطلاعات مربوط به همین موضوع در ایران نیز در حال تغییراست. برای مثال مبلغی که هر مسافر می تواند با خودش از ایران خارج کند اخیراً از ده هزار دلار به ده هزار یورو تغییر داده شد. در یکی از مطالبی که اخیراً توسط یکی از دوستان عضو گروه در پاسخ به سوال عضو دیگر در گروه به اشتراک گذاشته شده بود به مقررات قدیمی (یعنی مجاز بودن خروج ده هزار دلار) اشاره شده بود که بلافاصله از طریق به اشتراک گذاشته شدن مقررات جدید اصلاح شد.

نتیجه گیری - فقط به اطلاعاتی می توان اعتماد کرد که منشاء  و منبع آنها عبارت است از وبسایت های اداره مهاجرت کانادا یا سایر وبسایت های دولتی کانادا یا وبسایت های دانشگاه ها یا کالج ها یا سازمان های آموزشی این کشور . به همین خاطر در مورد هر خبر و اطلاعاتی که در زمینه های فوق دریافت می شود باید این سوال را مطرح کرد که منشاء و منبع این خبر کجاست؟ باید به این نکته اساسی هم اشاره کرد که استفاده گسترده و روزافزون از «تلگرام» باعث گسترش شایعات و اخبار و اطلاعات نادرست فراوانی شده است و عدم احساس مسوولیت در رد و بدل کردن اخبار و اطلاعات دریافتی یا داشتن انگیزه های تجاری و مالی هم به گسترش شایعات و اخبار و اطلاعات نادرست، ناقص یا قدیمی کمک فراوان کرده است. مطالبی که در گروه های تلگرامی به صورت «چت کردن» بین افراد رد و بدل می شود هم تا زمانی که صحت و اعتبار آنها با مراجعه به وبسایت های اداره مهاجرت کانادا یا مراجع دولتی یا دانشگاهی کانادا احراز نشده است قابل اعتماد نخواهد بود. بنابراین اگر می خواهید اطلاعات درستی در بارۀ موضوعات فوق بدست بیاورید فقط به منابع مورد اعتماد مراجعه کنید.

 


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده