قصد دوگانه برای تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور

منتشر شده در 15 بهمن 1397

 یکی از سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا یک شخص متقاضی تحصیل در کانادا که در عین حال خواهان مهاجرت به این کشور است می تواند برای هر دو مورد به طور همزمان اقدام کند؟ این سوال به این خاطر پرسیده می شود که یکی از شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی، اثبات این مطلب است که فرد متقاضی بعد از اتمام تحصیل به ایران برخواهد گشت. از طرف دیگر، کسی که برای مهاجرت اقدام می کند علی القاعده قصد برگشت به ایران را ندارد. بنابراین از یک طرف شخص متقاضی تحصیل در کانادا اعلام می کند که می خواهد بعد از اتمام تحصیلش به ایران برگردد و از طرف دیگر با اقدام برای مهاجرت این قصد را نفی می کند.

پاسخ این سوال در مقررات مربوط به مهاجرت با اصطلاح «#قصد_دوگانه» توضیح داده می شود. همان طور که در وبسایت «شهروندی و مهاجرت به کانادا» هم توضیح داده شده است هدف دولت کانادا این است که حداکثر #دانشجویان_بین_المللی واجد صلاحیت را به کانادا جذب کند و از بین این افراد، کسانی که واجد شرایط لازم برای ماندن در کانادا باشند می توانند برای اقامت در این کشور بعنوان مهاجر اقدام کنند. بنابراین تعارضی بین اقدام همزمان برای تحصیل در کانادا یا مهاجرت به این کشور وجود ندارد.

در عمل، کسانی که واجد امتیازهای لازم برای مهاجرت هستند معمولاً برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند و بعد از رسیدن به کانادا و گرفتن کارت اقامت در کانادا ، برای تحصیل در این کشور هم درخواست پذیرش می کنند تا به این ترتیب از مزایای تحصیل ارزانتر در این کشور استفاده کنند.

 


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده