چطور می توان در کانادا پروانه وکالت گرفت؟

منتشر شده در 15 بهمن 1397

 کسانی که در ایران مدرک کارشناسی حقوق خود را دریافت کرده و تجربه حقوقی عملی کسب کرده اند باید ابتدا برای ارزشیابی مدرک تحصیلی خود با «کمیته ملی ارزشیابی (ان.سی.اِی)» تماس بگیرند. این کمیته یک کمیته دایمی فدراسیون کانون های وکلای کاناداست. اعضای این کمیته از میان اعضای «کمیته روسای دانشکده های حقوق کانادا»، وکلای مشغول به وکالت و اعضایی که مدیریت کانون وکلای استان های مختلف کانادا را بعهده دارند انتخاب می شوند. بعد از دریافت مدارک داوطلبان، «کمیته ملی ارزشیابی» سطح آموزش و تجربه حقوقی آنها  را بررسی می کند. نتیجه این بررسی ممکن است این باشد که از داوطلبان خواسته شود تا در یک یا چند آزمون شرکت کنند یا این که در یک دوره زمانی مشخص در دروس معین حقوقی شرکت کنند تا با حقوق کانادا آشنا شوند. پس از موفقیت در این مرحله، «کمیته ملی ارزشیابی» یک گواهی کسب صلاحیت را برای داوطلبان صادر می کند.

در عین حال ممکن است که «کمیته ملی ارزشیابی» از اشخاصی که مدارکشان را برای ارزشیابی به این کمیته فرستاده اند بخواهد که در دوره کارشناسی یکی از دانشکده های حقوق کانادا ثبت نام کنند و پس از اخذ مدرک کارشناسی برای شرکت در آزمون های وکالت اقدام کنند. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مراجعه کنید به:

http://www.lsuc.on.ca/licensingprocess.aspx?id=2147495261

در استان های مختلف کانادا روال های مشخص و متفاوتی برای شرکت در آزمون های وکالت و اخذ پروانه وکالت درنظر گرفته شده است. در استان اونتاریو باید در دو  آزمون و یک دوره ده ماهه کارآموزی شرکت کرد.        


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده