آیا مدرک «ام.سی.اس.ای» بعنوان یک مدرک تحصیلی در برنامه اکسپرس اینتری پذیرفته می شود؟

منتشر شده در 12 بهمن 1397

در پاسخ به این سوال که آیا مدرک «ام.سی.اس.ای» بعنوان یک مدرک دوره تحصیلی در برنامه اکسپرس اینتری مورد قبول است یا نه، باید گفت که در بین دوره های تحصیلی که با داشتن مدارک آنها می توان امتیاز لازم از نظر تحصیلی برای برنامه اکسپرس اینتری را بدست آورد کوتاه ترین دوره ای که بعد از تمام کردن دوره دبیرستان می توان در آن شرکت کرد در وبسایت اداره مهاجرت کانادا با عبارت زیر توضیح داده شده است:

One-year degree, diploma or certificate from  a university, college, trade or technical school, or other institute.

اگر مشخصات فوق را با مشخصات دوره مورد نیاز برای اخذ مدرک «ام.سی.اس.ای» مقایسه کنیم مشخص می شود که:

الف. به نظر نمی رسد که دوره مورد نیاز برای مدرک «ام.سی.اس.ای»  با دوره یک ساله تحصیلی در دانشگاه یا کالج یا مدارس فنی -  حرفه ای به راحتی قابل انطباق باشد.

ب. دوره مزبور را نمی توان به مفهومی که در سیستم آموزشی کانادا شناخته می شود یک دوره منتهی به اخذ مدارک توضیح داده شده در جمله فوق درنظر گرفت.

پ. این دوره ضرورتاً یک دوره درسی دانشگاهی، یا دوره ای که در کالج یا مدارس  فنی - حرفه ای برگزار می شود نیست.

ت. مدرک «ام.سی.اس.ای»، همان طور که نام آن نشان می دهد، یک مدرک مربوط به شرکت مایکروسافت است و به همین خاطر نمی توان آن را یک مدرک متعارف و معمولی صادر شده توسط موسسات آموزشی (مانند دانشگاه یا کالج ) درنظر گرفت.

به دلایل فوق به نظر می رسد که دوره «ام.سی.اس.ای» با مشخصات دوره یک ساله فوق کاملاً منطبق نیست. سایر دوره های تحصیلی قابل قبول در برنامه اکسپرس اینتری عبارتند از دوره های دو ساله، سه ساله، دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری. بدلایل فوق، به نظر من قبول کردن مدرک «ام.سی.اس.ای» بعنوان یکی از مدارک پذیرفته شده در برنامه اکسپرس اینتری چندان راحت نخواهد بود. البته در وبسایت های اداره مهاجرت کانادا یا سایر وبسایت های مرتبط به مطلب صریحی در این زمینه برخورد نکرده ام ولی برداشت من همان مطلبی است که توضیح داده شد.


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده