کار کردن در آزمایشگاه های پزشکی در کانادا

منتشر شده در 15 بهمن 1397

نکته اول این که مشاغل در کانادا به دو گروه تقسیم می شوند: الف) مشاغل نظام مند (رگیولیتد) یعنی مشاغلی که برای ورود به آنها و فعالیت در آنها باید تحصیلات و سوابق کاری مشخصی را داشت و مجوزهای معینی را کسب کرد. ب) مشاغل غیرنظام مند که ورود به آنها و فعالیت در آنها نیاز به مجوز ندارد.

نکته بعدی این است که فعالیت در آزمایشگاههای طبی، بخاطر حساسیت و اهمیت آنها و تاثیری که بر حفظ سلامتی و ایمنی جامعه دارند، جزو مشاغل نظام مند هستند. به همین خاطر برای اشتغال در این رشته باید علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی و تجربه تایید شده توسط مراجع خاص در کانادا، آشنایی کافی با زبان  انگلیسی یا  فرانسه (و مدارک لازم برای اثبات این آشنایی) را در اختیار داشت. برای این کار باید از شش مرحله مختلف برای گرفتن مجوزهای لازم و کنترل صلاحیت های عملی عبور کرد تا اجازه لازم برای انجام این کار در اختیار افراد متقاضی گذاشته شود.

در کانادا، مقررات و شرایط ویژه ای برای بدست آوردن امکان تحصیل، کار یا زندگی در کانادا مقرر شده است و به همین خاطر قبل از هر اقدامی باید مشورت لازم از کارشناسان دارای مجوز کار در کانادا گرفته شود و از مراجعه به افرادی که فاقد اطلاعات یا مجوز لازم در ایران هستند خودداری کرد چون در صورت اقدام بر اساس اطلاعات ناقص و اغلب غلط این افراد که در بهترین حالت فقط با زبان انگلیسی آشنایی دارند ولی فاقد دانش، آموزش و تجربه لازم برای درک مقررات و معیارهای تعیین شده برای تحصیل ، کار یا کسب اقامت در کانادا هستند اغلب منجر به از دست دادن پول، وقت و انرژی لازم برای موفقیت در این زمینه خواهد شد.

برای بدست آوردن امکان کار در آزمایشگاه های  طبی، باید مجوز  اقامت در کانادا را بدست آورد و بعد از آن با طی مراحل شش گانه ای که پیش از این ذکر شد قابلیت های لازم برای کار در آزمایشگاه های طبی در کانادا را کسب کرد. در صورتی که برنامه جدی برای کسب اقامت در کانادا و بعد از آن کار در آزمایشگاه های طبی کانادا را دارید فرم ارزشیابی  مهاجرت یا  تحصیل برای شما فرستاده خواهد شد تا پس از تکمیل آن، مراحل بعدی کسب اقامت در کانادا یا تحصیل در این کشور برای شما پیگیری شود.

 


نظرات کاربران

  • Marziye abolhasani
    0 0
    3 شهریور 1399

    لطفا فرم ارزشیابی کار در آزمایشگاه طبی ارسال گردد.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده