مجوز کار باز پوششی (بریجینگ اوپن ورک پرمیت) و موارد استفاده از آن

منتشر شده در 14 بهمن 1397

در مدتی که بعد از دادن درخواست برای گرفتن کارت اقامت دایم، شخص متقاضی در کانادا حضور دارد می تواند برای ادامه فعالیش مجوز کار باز پوششی دریافت کند. شرایط لازم برای این مجوز کار عبارتند از:

  • you applied for permanent residence
  • your current work permit expires in 4 months or less
  • you have valid status on your work permit
  • you are currently in Canada

البته باید توجه داشت که فقط در صورتی که درخواست برای گرفتن کارت اقامت دایم تحت برنامه های زیر ارایه شود امکان استفاده از مجوز کار باز پوششی وجود خواهد داشت:

  • Federal Skilled Worker Program,
  • Canadian Experience Class,
  • Federal Skilled Trades Program,
  • Provincial Nominee Program,
  • Caring for Children Class, or
  • Caring for People with High Medical Needs Class.

در صورتی که درخواست برطبق برنامه های «پی.ان.پی» انجام شده باشد و در شرایط مربوط به انتخاب شما توسط استان موردنظر، محدودیت هایی از نظر استخدام وجود داشته باشد شما امکان استفاده از مجوز کار باز پوششی را نخواهید داشت. اشخاص مقیم استان کبک نیز حق استفاده از برنامه مجوز کار باز پوششی را نخواهند داشت. در عوض، اگر شخص متقاضی دارای یک گواهی معتبر «سی.اِی.کیو» باشد برطبق قانون معافیت های بازار کار ، وی حق دادن درخواست برای گرفتن مجوز کار خاص برای هر کارفرما را خواهد داشت.

مدارکی که برای درخواست مجوز کار باز پوششی مورد نیازند در عبارت زیر توضیح داده شده اند :

When you submit your work permit application, include the supporting documents listed in your document checklist and add a copy of your Acknowledgment of Receipt letter.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که:

الف. در صورتی که درخواست جدیدی برای کارت اقامت دایمی داده شده است و نامه تایید رسید (اِ.او.آر) جدیدی گرفته شده باشد باید این نامه جدید را به مجموعه مدارک اضافه کرد.

 

ب. در صورتی که درخواست کارت اقامت قبلی شما رد شده باشد  امکان رد درخواست مجوز کار باز پوششی که مبتنی بر همان درخواست کارت اقامت قبلی بوده است وجود دارد.

پ. به هر حال بعد از ارایه و ارسال درخواست مجوز کار باز پوششی قبلی، برطبق قاعده کلی که در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ذکر شده است ارایه مدارک جدید منوط به درخواست اداره مزبور از شخص متقاضی خواهد بود و خود متقاضی نمی تواند بعد از ارسال درخواست قبلی، مدرک جدیدی را به درخواست خودش اضافه کند:

You can only send more documents to support your application if we ask for them.

It’s important to include all the information asked for when you apply. You can give more details in the "Add letter of explanation" row when you’re uploading your documents.

If we need more documents from you, we’ll send you a message asking you to submit them.

 


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده