تفاوت بین «داشتن شرایط لازم» با «داشتن امتیاز لازم» برای مهاجرت به کانادا

منتشر شده در 14 بهمن 1397

در مسیر مهاجرت به کانادا دو مرحله عمده وجود دارد که باید تفاوت آنها را درک کرد و آنها را از هم متمایز کرد تا سوء برداشتی در بارۀ روند مهاجرت به کانادا پیش نیاید. این دو مرحله را در سطح فدرال و استانی (در استان کبک) به طور جداگانه توضیح می دهیم تا موضوع کاملاً روشن شود.

الف. داشتن شرایط لازم برای مهاجرت

افرادی که به مهاجرت به کشور کانادا علاقمندند در مرحلۀ اول باید داشتن شرایط لازم برای مهاجرت را احراز کنند تا از اتلاف وقت و هزینه خودشان و دولت کانادا جلوگیری شود. این مرحله مشابه با ثبت نام در کنکور است. اگر شما یک دیپلم معتبر دبیرستان در اختیار دارید و سایر شرایط  لازم  برای  شرکت  در کنکور سراسری  را هم رعایت کرده اید می توانید در کنکور سراسری شرکت کنید ولی در عین حال می دانید که شرکت در کنکور با پذیرفته شدن در رشته مورد نظرتان زمین تا آسمان تفاوت دارد. برای احراز این که شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را دارید باید به وبسایت های فدرال و استانی که در ادامه توضیح داده خواهند شد مراجعه کنید.

  1. داشتن شرایط لازم برای مهاجرت (برنامه فدرال ورود سریعاکسپرس اینتری)

به صفحه زیر مراجعه کنید تا با حداقل شرایط لازم برای برنامه فوق آشنا بشوید. توجه داشته باشید که یکی از مهمترین  اطلاعات مورد نیاز، نمرات شما در آزمون های زبان انگلیسی و فرانسه، برای مثال آیلتس و «تف» است. در نتیجه، اگر در امتحان زبان شرکت نکرده اید نمی توانید تاریخ شرکت در امتحان و نمرات آزمون خودتان را وارد کنید. بنابراین امکان ثبت نام شما وجود نخواهد داشت.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/express-entry/eligibility/federal-skilled-workers.html

  1. داشتن شرایط لازم برای مهاجرت (برنامه استان کبک - افراد واجد مهارت کاری)
  • در صفحه زیر شرایط لازم برای شرکت در برنامه فوق توضیح داده شده است:

https://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/immigrate-settle/permanent-workers/requirements-programs/index.html

ب. داشتن امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا

همان طور که پیش از این گفته شد، مرحله اول یعنی احراز «داشتن شرایط لازم برای مهاجرت» مشابه با ثبت نام در آزمون کنکور سراسری است. مرحله دوم یعنی احراز «داشتن امتیاز لازم برای مهاجرت» شبیه به گرفتن نتیجه آزمون سراسری است با این فرق که بجای تعیین امتیاز توسط سایرین، خود شما امتیازات حاصل از میزان تحصیلات، سابقه کاری، سن، داشتن دعوتنامه کاری از یک کارفرمای کانادایی و غیره را مشخص می کنید. این مرحله هم در دو سطح فدرال و استانی توضیح داده می شود.

  1. محاسبه امتیازات شما در برنامه فدرال «ورود سریع»
  • برای تعیین امتیاز نهایی خودتان که جمع امتیازات مربوط به هر بخش از مشخصات فوق الذکر است به صفحه زیر بروید و در هر صفحه مانند مرحله اول مشخصات خودتان را وارد کنید:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/crs-tool.asp

  • در انتهای این روند امتیاز کلی شما اعلام می شود. این امتیاز معیار انتخاب نهایی شما توسط دولت کاناداست به این معنی که در هر دورۀ انتخاب افراد متقاضی، مشابه با روندی که در آزمون کنکور سراسری اعمال می شود، در صورتی که برای مثال 300 نفر مورد نیاز باشند، از بالاترین امتیاز موجود برای افرادی که ثبت نام مرحله اول را انجام داده اند به ترتیب 300 نفر انتخاب می شوند تا نوبت به نفر آخر برسد.
  • فهرست امتیازات مربوط به هر انتخاب متقاضیان واجد شرایط در صفحه زیر در دسترس شماست:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/express-entry/submit-profile/rounds-invitations.html

  1. محاسبه امتیازات شما در برنامه استان کبک

برای این که بتوانید امتیازات خود را برای برنامه افراد واجد مهارت کاری استان کبک محاسبه کنید شاید بهترین راه استفاده از جدولی باشد که در نشانی زیر در دسترس شما قرار گرفته است:

https://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/publications/en/divers/GRI_SelectionProgReg_TravQualif2018-EN.pdf

نتیجه گیری

برای موفقیت در مهاجرت به کانادا، باید روند تعیین شده توسط دولت فدرال و دولت های استانی برای این موضوع را بدقت پیگیری کرد و با اطلاع داشتن از مقررات مربوط به هر زمینه و استثناهای قانونی مشخص، بهترین مسیر را انتخاب کرد. توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در وبسایت های مختلف یا گروه های تلگرامی در دسترس شماست ضرورتاً صحیح، دقیق و منطبق با آخرین تحولات قانونی نیست. برای دستیابی به مقررات هر مورد خاص، باید به وبسایت های دولتی به زبان های انگلیسی یا فرانسه مراجعه کرد و اطلاعات مندرج در آنها را بدقت خواند و بعد نحوۀ اجرای آنها در عمل را هم دید و یاد گرفت. داشتن دقت و رعایت مقررات قانونی دو شرط اصلی موفقیت شما در مسیر مهاجرت به کانادا هستند.

 


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده