ویزای بازدید تجاری و مزایای گرفتن این ویزا

منتشر شده در 13 بهمن 1397

 برای پاسخ دادن به سوالاتی که دربارۀ استفاده از ویزای بازدید تجاری برای رفتن به کانادا و ماندن در آن کشور و حتی انتقال اعضای خانواده به کانادا مطرح شده است لازم است که مطالب زیر یک به یک بررسی شود تا بتوانیم برای هر یک از سوال های مطرح شده پاسخ مناسبی پیدا کنیم.

الف. معنای ویزای بازدید تجاری

بازدید کننده تجاری شخصی است که به طور موقت اجازه ورود به کانادا به او داده می شود برای این که راه های گسترش فعالیت تجاری اش در کانادا یا سرمایه گذاری در این کشور یا ارتقای روابط تجاری اش در کانادا را بررسی کند. بنابراین کسی که برای بازدید تجاری وارد کانادا می شود حق تحصیل کردن یا کار کردن در این کشور را ندارد. به چنین شخصی فقط اجازه بازدید از کانادا برای انجام سه فعالیت فوق داده شده است.

ب. داشتن بیمه پزشکی در مدت اقامت

با توجه به اقامت معمولاً شش ماهه بازدید کنندگان تجاری در کانادا، لازم است که برای این افراد بیمه خدمات درمانی تهیه شود تا در صورت نیاز به خدمات بهداشتی و پزشکی بتوانند از آن استفاده کنند. بالا بودن هزینه خدمات پزشکی در کانادا داشتن بیمه خدمات درمانی را ضروری می سازد.

پ. داشتن حساب بانکی در بانک های کانادا

برای زندگی در کانادا، داشتن حساب بانکی برای دسترسی داشتن به کارت های اعتباری ضروری است. بدون استفاده از این کارت ها، عملاً زندگی در کانادا بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین بازدیدکنندگان تجاری می توانند با مراجعه به بانکهای کانادا و ارایه مدارک مربوط به قانونی بودن اقامتشان در کانادا و همین طور مدارک اثبات هویت، در این بانکها افتتاح حساب کنند.

ت. گرفتن گواهینامه رانندگی

به بازدیدکنندگان تجاری این حق هم داده می شود که گواهینامه رانندگی بگیرند. البته مقررات جزیی مربوط به اخذ گواهینامه رانندگی ممکن است بسته به استان محل اقامت، تفاوت هایی با مقررات سایر استان ها داشته باشد ولی به هر حال این حق برای بازدیدکننده تجاری درنظر گرفته شده که بتواند گواهینامه رانندگی گرفته و از مزایای آن بهره مند شود.

ث. خرید اموال غیرمنقول

در مورد خرید اموال غیرمنقول هم اختلاف نظری وجود ندارد چون این حق برای بازدیدکنندگان تجاری لحاظ شده است. نکته ای که در این مورد باید درنظر داشت دشوار بودن استفاده از وام های بانکی در کانادا برای بازدیدکنندگان تجاری است. افرادی که در کانادا اقامت داشته و مشغول به کار هستند با ارایه مدارک مربوط به دریافت حقوق و مزایای کاری از یک کارفرمای کانادایی می توانند از بانک های کانادا با شرایط مشخص برای خرید اموال غیرمنقول وام بگیرند. برای بازدیدکنندگان تجاری این امکان وجود نخواهد داشت. در نتیجه برای خرید اموال غیرمنقول یا باید خودشان تمام قیمت خرید مال غیرمنقول را به صورت نقدی پرداخت کنند یا از سایر روش های قانونی برای کسب وام بانکی استفاده کنند. ذکر این نکته لازم است که خرید مال غیرمنقول در کانادا به مالک آن این حق را نمی دهد که در کانادا بماند. در صورت پایان یافتن مدت اقامت موقت بازدید کننده، وی باید از کانادا خارج شود ولی در عین حال هزینه های ناشی از مالکیت مال غیرمنقول را پرداخت کند.

ج. انجام فعالیت های تجاری

در قسمت (الف) فوق گفته شد که به بازدیدکننده تجاری فقط برای انجام فعالیت های مشخصی در راستای فعالیت های قبلی وی، اجازه ورود به کانادا داده می شود. این اجازه به معنای انجام هر نوع فعالیت تجاری در کانادا نیست چرا که در این صورت، انجام فعالیت تجاری معادل با کار کردن در کانادا خواهد بود که برای بازدید کننده تجاری ممنوع است. در نتیجه بازدیدکننده تجاری می تواند یک مغازه بخرد ولی این خریداری ضرورتاً به معنای اجازه کار کردن در آن مغازه و فروش اجناس تجاری به خریداران نیست. مقررات خاص هر استان در این زمینه را نیز باید درنظر گرفت ولی این اصل کلی که بازدید کننده تجاری حق کار کردن در کانادا را ندارد در مقررات فدرال کانادا لحاظ شده و باید در همه استانهای کانادا از آن تبعیت کرد. بنابراین مالک مغازه برای کار کردن بعنوان مدیر مغازه نیاز به مجوز خاصی خواهد داشت که معمولاً به بازدیدکنندگان تجاری داده نمی شود.

چ. انتقال خانواده به کانادا

ویزای بازدید تجاری فقط به افراد مشخص و برای هدف های ذکر شده در بند (الف) فوق داده می شود. بنابراین شامل حال افراد خانواده بازدید کننده تجاری نمی شود. برای انتقال افراد خانواده به کانادا باید راههای دیگری را درنظر گرفت.

ح. هزینه تحصیل فرزندان در کانادا

در صورتی که افراد خانواده به صورت قانونی به کانادا منتقل شوند فرزندان خانواده می توانند از مزایای تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا، با توجه به شرایط خاص هر استان، بهره مند بشوند. در صورت گرفتن کارت اقامت برای فرزندان خانواده، البته هزینه های تحصیل در دبیرستان، کالج و دانشگاه پایین تر از هزینه هایی خواهد بود که محصلین و دانشجویان فاقد کارت اقامت باید پرداخت کنند.

 


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده