روش کسب اقامت دایم در کانادا از طریق خرید یک واحد یا فعالیت تجاری در کانادا

منتشر شده در 13 بهمن 1397

 یکی از راه های کسب اقامت دایمی کانادا این است که شخص متقاضی دارای «قصد دوگانه» باشد به این معنی که در وهله اول برای کار موقت در کانادا به این کشور وارد شود و بعد از آن اقدامات لازم برای کسب اقامت دایمی کانادا را عملی سازد. این اقدامات شامل مراحل زیر می شود:

الف. گرفتن ویزای مالتیپل برای بررسی خرید یا شراکت در واحد تجاری موردنظر در کانادا

تاجری که قصد خرید یا شراکت در یک واحد تجاری را دارد مایل به این خواهد بود که از نزدیک با وضعیت اقتصادی- تجاری واحد موردنظرش آشنا شود و بتواند با طرف معامله اش از نزدیک و به شکل رو در رو شرایط انجام معامله (انتقال مالکیت، انتقال مبلغ معامله، مسایل مربوط به عملیات بیمه ای، بانکی و مالیاتی و غیره) را بررسی کرده و در بارۀ آنها مذاکرات لازم را انجام بدهد. در نتیجه گرفتن ویزای مالتیپل برای متقاضی خرید یا شراکت واحد تجاری ضروری است. بنابراین در گام اول، ترتیبات لازم برای گرفتن ویزای مالتیپل داده خواهد شد.

ب. خرید یا شراکت در واحد تجاری در کانادا

  1. مشخصات مقرر شده برای خرید واحد تجاری یا شروع فعالیت تجاری در کانادا

دولت کانادا به افرادی که قصد خرید یا مشارکت در واحدهای تجاری را دارند به شرطی اجازه استفاده از این روش برای کسب مجوز کار و بعد از آن اقامت دایمی در کانادا را خواهد داد که آنها بتوانند ثابت کنند که این خرید یا شراکت برای شهروندان کانادایی یا کسانی که کارت اقامت دایمی کانادا را دارند واجد منافع یا فرصت های قابل توجه اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی خواهد بود. برای مثال اگر این واحد تجاری بتواند کالاها یا خدمات مناسبی را در اختیار شهروندان کانادایی یا دارندگان کارت اقامت دایمی کانادا قرار بدهد شرط وجود «منافع قابل توجه» محقق خواهد شد.

  1. مشخصات مقرر شده برای شخص متقاضی خرید واحد تجاری یا شروع فعالیت تجاری در کانادا

برای موفقیت در این برنامه، شخص متقاضی باید دارای سوابق فعالیت های تجاری و حرفه ای مناسب باشد تا بتوان نشان داد که وی می تواند یک فعالیت تجاری جدید را در کانادا شروع و مدیریت کند. برای انجام این کار یک برنامه تجاری مناسب که مسیر فعالیت آتی را نشان می دهد باید تنظیم بشود. بعلاوه، شخص متقاضی باید واجد امکانات لازم برای انجام فعالیت های درج شده در برنامه تجاری باشد وگرنه برنامه تجاری حاوی آرزوها و خیالات او خواهد بود و نمی توان متن مزبور را بعنوان یک برنامه تجاری واقعی درنظر گرفت. برقرار کردن تماس با سازمان های تجاری و حرفه ای در کانادا نیز ضروری است. گروه استادکاران در این زمینه نیز خدماتش را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

  1. میزان مالکیت موردنیاز در واحد تجاری

صدور مجوز و ویزای کار برای شخصی که واحد تجاری را خریداری می کند یا یک واحد جدید تجاری را راه اندازی می کند به شرطی میسر خواهد بود که حداقل پنجاه درصد واحد تجاری موردنظر متعلق به شخص متقاضی باشد. در صورتی که میزان مالکیت شخص متقاضی کمتر از پنجاه درصد باشد و وی بخواهد برای کار کردن در واحد تجاری مزبور به کانادا بیاید، درخواست مجوز کار برای کار کردن در واحد تجاری مزبور داده خواهد شد و برای این کار باید گواهی «ال.ام.آی.اِی» گرفته شود. اگر تعداد مالکین بیش از یک نفر باشد، معمولاً فقط یکی از مالکین اجازه گرفتن مجوز کار را خواهد داشت.

پ. درخواست ویزای کار در واحد یا فعالیت تجاری موردنظر در کانادا

روال کار برای گرفتن ویزای کار به ترتیب زیر خواهد بود:

  1. دریافت شماره پیشنهاد کار؛
  2. دریافت مجوز از شعبه راهنمایی برنامه های مهاجرتی برای ارایه فرم «پیشنهاد کار به افراد خارجی معاف از گرفتن گواهی ال.ام.آی.اِی»؛
  3. پرداخت هزینه مربوط به رعایت مقررات توسط کارفرما؛
  4. ارایه و ارسال درخواست مجوز کار.

بعد از انجام اقدامات فوق، ادارات مسوول در کانادا نیز اقدامات زیر را عملی خواهند ساخت:

  1. تایید این که شماره رسید هزینه مربوط به رعایت مقررات توسط کارفرما معتبر است یا این که کارفرما معافیت از پرداخت هزینه موردنظر را ذکر کرده است.
  2. تایید این که شعبه راهنمایی برنامه های مهاجرتی «یادداشت مربوط به متقاضی» را در صفحه مربوط به وی وارد کرده و تایید کرده که کارفرما مجاز به استفاده از فرم 5802 برای شخص متقاضی خواهد بود.
  3. در مرحله بعد اطلاعات مندرج در فرم فوق کنترل خواهد شد تا صحت آنها تایید شود.
  4. در مجوز کار اطلاعات زیر درج خواهد شد: نام کارفرما، محل کار، کد معافیت از گرفتن گواهی «ال.ام.آی.اِی»، کد «ان.او.سی»، شغل موردنظر که معمولاً کارآفرینی است، مدت اعتبار مجوز کار برطبق درخواست شخص متقاضی و تصمیم افسر مهاجرت، و غیره.

ت. اقدام برای گرفتن اقامت دایمی کانادا تحت برنامه اقتصادی یا تجاری استانی

برای این که شخص متقاضی بتواند برای گرفتن کارت اقامت دایمی کانادا اقدام کند باید تحت یکی از برنامه های مهاجرتی زیر اقدام لازم برای وی انجام شود:

  1. برنامه های استانی اقتصادی و تجاری برای مهاجرت به کانادا؛
  2. برنامه های استان کبک برای کارآفرینی یا خوداشتغالی.

شرایط مربوط به هر متقاضی در زمان انتخاب برنامه مناسب برای وی درنظر گرفته خواهد شد.

ث. هزینه های مربوط به اقدام برای برنامه مهاجرت از طریق خرید واحد تجاری

برای هر یک از خدماتی که در مراحل زیر انجام می شود مبلغ مناسب قانونی از متقاضی دریافت خواهد شد:

  1. گرفتن ویزای مالتیپل برای متقاضی؛
  2. فراهم آوردن مقدمات انعقاد قرارداد خرید واحد تجاری؛
  3. کمک به انجام مراحل مختلف خرید واحد تجاری (امور قراردادی، بانکی، مالیاتی و غیره)؛
  4. آماده کردن «برنامه تجاری» و سایر مدارک اثبات کننده صلاحیت های شخص متقاضی؛
  5. انجام امور مربوط به گرفتن گواهی «ال.ام.آی.اِی» (در صورت ضرورت)؛
  6. اقدام برای گرفتن مجوز و ویزای کاری برای شخص متقاضی؛
  7. آماده کردن مقدمات اقدام برای گرفتن کارت اقامت دایمی.

نظرات کاربران

  • زهرا تیموری
    0 0
    3 شهریور 1402

    سلام من خانومی هستم از افغانستان ک به دلیل کشته شدن همسرم به ایران مهاجرت کردم اینجا برام خیلی سخته هست تنها با یک دختر 4سال زندگی برام جهنم هست نمیتونم خرج زندگی خود را به راحتی در بیارم ایران برای خودم و دختر مدارک نمیده میشه راهنمایی کنید ک چطور به کانادا مهاجرت کنم

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده