داشتن بلیط برگشت برای درخواست ویزای توریستی یا تحصیلی یا برای همراه دانشجو

منتشر شده در 15 بهمن 1397

 معمولاً داشتن بلیط برگشت برای کسانی که ویزای بازدید (توریستی) می گیرند مفید است چون نشان می دهد که برای بازگشت خودشان به ایران هم پیش بینی لازم را بعمل آورده و بلیط برگشت به ایران را خریداری کرده اند. داشتن بلیط بازگشت قرینه ای بر این است که فرد متقاضی ویزای بازدید (توریستی) قصد ماندن در کانادا را ندارد و به کشور اصلی خودش بازخواهد گشت.

بعضی از خطوط هواپیمایی هم این موضوع را در مقررات پروازهای بین المللی خودشان گنجانده اند:

"در پروازهای بین المللی گذرنامه (پاسپورت) مسافرین باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد و در غیر اینصورت مسئولیت ناشی از عدم توجه به آن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در پروازهای بین المللی که مسافر اقامت یا ویزای کمتر از 6 ماه در کشور مقصد را دارد باید نسبت به خرید بلیط برگشت نیز اقدام نماید و در صورت عدم رعایت این موضوع کلیه مسئولیت آن از جمله ممانعت در سوار شدن بر عهده مسافر خواهد بود."

https://ghasedak24.com/faqs

در مورد ویزای تحصیلی خرید و نشان دادن این بلیط ضروری نیست و جزو مدارک مورد نیاز ذکر نشده است ولی بعضی از متقاضیان تحصیل در کانادا برای رعایت احتیاط بیشتر این بلیط را خریداری می کنند تا در صورتی که سوالی در این زمینه توسط افسر مهاجرت در فرودگاه ورود به کانادا در زمان صدور مجوز تحصیلی یا مجوز همراه مطرح بشود بلیط برگشت خودشان را نشان بدهند. همان طور که قبلاً گفته شد رعایت این احتیاط در مقررات اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان و افراد همراهشان دیده نشده است و بنابراین تصمیم گیری در این زمینه کاملاً بعهده افرادی است که می خواهند این احتیاط نهایی را هم در مسیر گرفتن مجوز و ویزای تحصیلی یا ویزای همراهشان رعایت کنند.

 

https://www.alibaba.ir/International-Flights-Regulations


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده